Tijd voor een update - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van MarjoleinEnMelle - WaarBenJij.nu Tijd voor een update - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van MarjoleinEnMelle - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update

Door: Melle

29 Augustus 2016 | Tanzania, Mikumi

Het is alweer een hele tijd geleden dat wij iets hebben geschreven, het idee is om dat wat vaker te gaan doen.

Vorige week dinsdag heb ik Thijs een stuk vergezeld richting Dar es Salaam, van waaruit hij die avond terug vloog naar Nederland. Hij was bijna 3 weken bij ons en we hebben een hoop leuke dingen meegemaakt. We zijn op safari geweest, hebben een Maasai dorp bezocht, een berg beklommen, een waterval gezien en zelfs in een kano gezeten die gemaakt was van een uitgeholde boomstam en maar nét bleef drijven. Tot slot zijn Thijs en ik 2 weken geleden een keer opgepakt door het leger. Ja ja, het leger. We waren een wandeling gaan maken langs een oud verlaten spoor en blijkbaar hebben we daarbij op een gegeven moment het oefenterrein van het leger betreden. Uiteraard stond dat niet daar, maar alleen aan de grote weg die een paar honderd meter verderop loopt, aangegeven want Afrika (de luitenant die vond dat hij ons bestraffend toe moest spreken net voor we mochten gaan zei dat we in het vervolg eerst een local moeten vragen of we ergens mogen lopen voor we op weg gaan. Right...). Uiteindelijk was het heel gezellig. Thijs heeft er nog bijna een vriendin aan over gehouden want een van de militairen vond verschillende huidskleuren zo leuk bij elkaar staan en aangezien ik al bezet was, werd Thijs opeens een extra interessant object. De militairen waren erg vriendelijk toen eenmaal bleek dat we geen spion waren en hielpen ons zelfs met onze Swahili woordenschat in de paar uur dat we moesten wachten voor we mochten vertrekken (want wederom, Afrika).

Tanzanianen zijn over het algemeen ontzettend vriendelijk en willen je graag helpen, al moet je natuurlijk altijd meer betalen omdat je blank bent. Ook toen ik ziek was (Marjolein is ook net ziek geweest maar voelt zich gelukkig ook weer een stuk beter) kwamen mensen uit het ziekenhuis langs om te vragen hoe het met ons ging en of we iets nodig hadden. Echt heel lief.

We genieten nog steeds ontzettend hier. Eigenlijk heel gek dat we nog 2,5 maand te gaan hebben, we hebben al zo veel meegemaakt. Hopelijk spreken we tegen die tijd een aardig woordje Swahili want tot nu toe schiet het niet heel erg op. Maar groeten en onderhandelen kunnen we als de besten!

Heel veel liefs,

M&M